Konserwacja wrotek

KONSERWACJA I UTRZYMANIE WROTEK.

 

Aby wrotki służyły nam jak najdłużej i zapewniały gładką i bezpieczną jazdę niezbędne jest regularna konserwacja.
 

1) HAMULCE

- Standardowe hamulce bez możliwości regulacji – Bardzo ważne jest, aby przynajmniej raz w tygodniu sprawdzić, czy hamulce (toe stoppers) na Twoich wrotkach są dobrze dokręcone. Wibracje towarzyszące hamowaniu mogą je luzować. Aby usztywnić hamulec użyj pasującego śrubokrętu i dokręć śrubę hamulca tak jak mocno jak tylko jest to możliwe bez pomocy innych narzędzi (dla przykładu – wiertarki).

- Hamulce z możliwością regulacji typu carrera. - Jeśli posiadasz wrotki typu carrera, ich hamulec nie obluzowuje się podczas hamowania więc nie wymagają one tak częstych przeglądów. Aby usunąć aby dostosować hamulec po prostu poluzuj nakrętkę, a następnie już ręcznie odkręć ją lub dostosuj wysokość. Upewnij się, że nakrętka jest dobrze dokręcona po zastosowaniu poprawek aby nie spadła w trakcie jazy. Sprawdzaj dopasowanie śruby kilka razy w roku.

 

 

 

2) NAKRĘTKI

 

Przy kołach - Co kilka miesięcy przy pomocy klucza sprawdzaj, czy nakrętki przy kołach są dobrze dokręcone. Powinno zostać miminum luzu między śrubą a łożyskiem, tak aby koło nie "latało" ale też nie dokręcaj zbyt mocno aby mogło się swobodnie kręcić.

Przy trakach – jest to indywidualna decyzja jak mocno podkręcona powinna być śruba przy trakach. Upewnij się, że nie są nakręcone zbyt luźno bo mogą spaść. Luźniej skręcone traki są bardziej zwrotne, ale również cięższe do opanowania przy wyższych prędkościach

 

- Jeśli chcesz przedłużyć żywotność swoich wrotek możesz zamontować do nich dodatkowe ochraniacze na palce.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel