Jak uniknąć problemów z regulowanym hamulcem?

2017-01-18
Jak  uniknąć problemów z regulowanym hamulcem?

Nieprawidłowa instalacja hamulca może spowodować nie tylko, że toe stop może nam odpaść w trakcie jazdy i spowodować kontuzję, ale także może uszkodzić wrotkę. W tym krótkim poradniku dowiecie się jak założyć go prawidłowo.






W przypadku hamulców z krótkim trzonem (zazwyczaj ok. 17mm), takim jak na zdjęciu powyżej, częstym błędem jest nakręcanie hamulca wyłącznie na kilka zwojów. Taki zabieg może spowodować, że hamulec rozwali nam gwint. Może być to szczególnie problematyczne przy wrotkach gdzie płoza posiada zintegrowany, niewymienny gwint tak jak na zdjęciu poniżej





Mniejszym problemem może okazać się plastikowa płoza z wymiennym gwintem (czarna na zdjęciu), jednak najlepiej w ogóle do takiej sytuacji nie dopuścić.

Niezależnie od długości gwinta toe stoper powinien być wkręcony na nie mniej niż na ok. 1cm.


W przypadku hamulców z długim trzonem może dojść do sytuacji odwrotnej, kiedy toe stopper zostanie wkręcony zbyt głęboko.






Jeśli toe stoppery z długą śrubą zostaną wkręcone za głęboko... albo, o zgrozo, do końca część śruby będzie wystawać poza płozę i uciskać oraz niszczyć but.





Jeśli masz wątpliwości jak daleko możesz się posunąć dokręcając śrubę to sugerujemy zdjęcie całej płozy dzięki czemu od razu będziesz widzieć czy trzon nie wystaje.




Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2017
pixel