Sposób 1 z 3: Upadek
-
Przewróć się celowo. To nie żart; jeżeli nie jedziesz zbyt szybko i możesz kontrolować upadek, to jest to bardzo efektywny sposób (działa także na nartach). Po prostu ugnij kolana i usiądź delikatnie (większość wrotkarzy ma i tak pełno padów i ochraniaczy tam, gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę). To da Ci też pewność, że ochraniacze faktycznie Cię ochronią, a także pozwala zredukować strach przed upadkiem.
Sposób 2 z 3: Użycie hamulca
-
Większość wrotek ma z przodu zamontowane hamulce. Aby ich użyć, ugnij mocno kolana i zacznij hamować jednym z nich. Hamującą nogę możesz trzymać odrobinę z tyłu. Ważne jest, by stopy nie były rozstawione szerzej niż mniej więcej szerokość ramion.
-
Nie patrz w dół ani nie wychylaj się do przodu. Trzymaj ręce w górze i patrz przed siebie na drogę a plecy miej wyprostowane.
-
Wychyl stopę do przodu i zacznij pewnie hamować. Nie wychylaj się do przodu. To tak naprawdę zmniejszy Twoją siłę hamowania. Ostatnia część to stanąć.
Sposób 3 z 3: Zatrzymania
-
Wypróbuj „T-stop” lub „V-stop”. Ciągnij jedną nogę za sobą tak, by koła wrotki były położone prostopadle do kierunku jazdy. Zastosuj trochę nacisku tą stopą aby zacząć wyhamowywać aż do całkowitego zatrzymania. Kiedy pierwszy raz próbujesz tego sposobu, spróbuj to zrobić w dość niskiej wręcz „przysiadowej” pozycji. Trzymaj ramiona wyprostowane w zamierzonym kierunku jazdy a wrotkę hamującą „ciągnij” bardziej w lewo lub w prawo, sterując torem jazdy i kompensując ewentualne skręty.
-
Użyj „hokejowy stop”. Tak na dobrą sprawę jest to po prostu agresywny skręt w lewo lub w prawo. Przydatny na względnie gładkich powierzchniach, jednak wymaga praktyki. Właściwie jest go trudniej wykonać przy mniejszych prędkościach, ponieważ trzeba właściwie wtedy na niego „wskoczyć”.
- Aby poćwiczyć, uzbrój się, wyjedź na tor i spróbuj. Jak już jesteś dobrze rozpędzony w linii prostej (kolana lekko ugięte) zdecyduj się na jeden kierunek. Powiedzmy, że wybrałeś prawy. Kiedy wychylisz się do tego ciasnego zakrętu, stopa prowadząca powinna być skierowana w kierunku zakrętu, a w tym czasie stopa podążająca (w tym wypadku lewa) powinna pokonywać prawie tę samą drogę. Trzymaj kolana ugięte przez cały manewr. Im niżej jesteś, tym większą równowagę posiadasz, więc obniżenie się jeszcze trochę podczas kończenia zakrętu nie jest złym pomysłem.
-
Wypróbuj „agresywnego węża”. Ta technika działa perfekcyjnie kiedy jedziesz bardzo szybko i musisz zwolnić lub bardziej kontrolować prędkość. Jak to działa? Musisz zacząć skręcać i zawijać nagłymi ruchami naprzemiennie w lewo i w prawo. To momentalnie rozproszy siłę Twojego pędu.
-
Nie łap się rzeczy aby się zatrzymać. To jest bardzo zły nawyk i może prowadzić do wypadków i poważnych obrażeń.
-
Znajdź pomocnika. Możesz poprosić przyjaciela o pomoc w zatrzymywaniu jeśli dopiero zaczynasz. Jednak staraj się nie przyzwyczajać do tej metody.